Świetna reklama DOOH, która wygrała srebrnego Lwa w Cannes. Pociąg widmo. Trochę strasznie, trochę śmiesznie…A jak wy byście się zachowali?

Zobacz reklamę


Apple oraz Google pracują nad przeglądarkami, które automatycznie będą blokować reklamy (nawet ich własne). W Safari jest o tyle ciekawe, że koncentrują się przede wszystkim na blokowaniu pre-rolli.

Czytaj artykuł


Ciekawy wpis od Econsultancy, który podsumowuje jak zabrać się za działania afiliacyjne. Definiowanie celu, dobór odpowiednich osób, nagradzanie, tworzenie treści, wystawianie rekomendacji i optymalizacja. Dobrze rozpisane 7 punktów.

Czytaj artykuł


Bardzo inspirujący wywiad z Sasha Stack, która pracuje jako specjalista ds. wymyślania nazw firmom i produktom. To rzadkie stanowisko i na pewno warto spojrzeć na czyjś punkt widzenia.

Przeczytaj wywiad


Reddit to 4 najczęściej odwiedzana strona w USA. Przez lata walczyła o miejsce w umysłach reklamodawców, a w konsekwencji o zastrzyk gotówki. Obecnie plasuje się w opozycji do FB jako „niespołecznościowy portal”. Czy ma szansę wygryźć kawałek tortu budżetowego na stałe?

Czytaj artykuł


Opinie o produktach są ważne. To wiemy.  Podwyższają sprzedaż online, angażują użytkowników,  zbierają ruch organiczny, zmniejszają liczbę zwrotów, dają informacje dla produktowców i programistów. O tym jak podejść do zarządzania komentarzami w firmie przeczytasz poniżej.

Czytaj artykuł


Facebook ogranicza zasięg fanpage’om, które żyją z treści clickbaitowych. Czyli takich gdzie jest więcej niż 50 postów dziennie. Wszystko, aby walczyć z falą fake news.

Czytaj artykuł


Co może być kolejną, największą rzeczą we współpracy z influencerami? Mogą to być reklamy, które od razu pozwalają na kupowanie. Upraszcza to biznes między influencerem, a marką. Z drugiej jednak strony może szybko podważyć wiarygodność influencera.

Czytaj artykuł


Więcej o influencerach we wpisie od Econslutancy. Czy ta współpraca się opłaca? Jaka jest stopa wzrostu z inwestycji? Co więcej ciężko zauważyć jednoznaczne efekty w sprzedaży, nigdy nie masz wszystkiego pod całkowitą kontrolą. Nie możesz być również pewny reakcji społeczności jak i zachowania influencera. I co jeśli nagle popsują się relacje między Wami?

Przeczytaj tutaj


O Twitterze mówi się stosunkowo mało jeśli chodzi o komunikację marek. SmartInsight przygotował zestawienie 5 najlepiej prowadzonych kanałów i przykładowych postów. Widać w nich trend do odważnej, osobistej i konstruktywnej komunikacji.

Czytaj artykuł


Bardzo ważny wpis od tym co zmieniło się w wynikach wyszukiwania w Google. Mamy jedną kolumnę zamiast dwóch. Sama reklama zawiera dużo więcej informacji. Wyszukiwarka działa w sposób semantyczny, starając się zrozumieć sedno problemu użytkownika. Ważne będą wpisy świeże, dogłębne i angażujące.

Czytaj artykuł


4 lipca to Święto Niepodległości w Stanach Zjednoczonych. Na tę okazję agencja Droga5 przygotowała kampanię. Odnoszącą się do jedności i tolerancji.


W moim odczuciu reklama jest mocna, zwłaszcza w kontekście europejskim czy polskim. Nie wiem czy jest tak odbiera na takim samym poziomie w Azji. Warto obejrzeć dla samego bardzo kontrowersyjnego zakończenia.


Adobe namawia do malowania. I to w dodatku pędzlami samego Edvarda Muncha. To będzie krzyk!


Warto przypomnieć również świetną akcję promocyjną dla serialu „Młody Papież”.


Adidas sięga do pięknych wartości. Wytrzymałości, pracy, odwagi. Po zwycięstwo.