Do końca roku pozostało jeszcze kilka miesięcy. Nie mniej kanały social media w 2017 roku obfituje w różne inspirujące kampanie, wydarzenia, nowości, przełomy… W tym wpisie będziecie mieli okazję się z nimi zapoznać – zarówno na YouTube, Twitter, Instagram, Snapchat jak i Facebook.

Atak w Charlotessville

Miesiąc temu w USA nastąpiła tragedia. W czasie manifestacji antyrasistowskich samochód wjechał w tłum raniąc kilkadziesiąt osób. Barack Obama opublikował wtedy tweet powołując się na słowa Nelsona Mandela – „Nikt nie rodzi się z uczuciem nienawiści do drugiej osoby za kolor skóry, pochodzenie czy religię”

Za tym wpisem utożsamia się 4 591 442 osób, co stanowi około 1,5% wszystkich użytkowników tego kanału social media! A tym samym stawia ten wpis na pierwszym miejscu na świecie pod kątem zaangażowania w całej historii Twittera.

ASMR w IKEA

ASMR to dźwięki przyjemne dla uszu, które wywołuje uczucie mrowienia w okolicach głowy, szyi i innych obszarach ciała. IKEA wykorzystała to do stworzenia 25 minutowej reklamy do słuchania. Zakładasz słuchawki i odpływasz w dźwiękach ścielonej pościeli, wygładzanej derki, szeleszczących szafek. Zapadasz się w reklamie, której mimo długiego czasu trwania, nie jest za dużo.

To dedykowana reklama na YouTube. Z jednej strony do wąskiej grupy (mało kto wie czym jest ASMR), a z drugiej strony film do tej pory obejrzało ponad 700 000 osób.  Przez swoją wyjątkowość rozniósł się viralowo po całym świecie.


Mazda przejmuje Facebooka

W tworzeniu każdej komunikacji marketingowej ważne jest by wychodzić od potrzeb użytkownika. Wiemy, że potrzebą kierowcy i pasażerów jest bezpieczna jazda. W USA olbrzymim zagrożeniem są kierowcy, którzy korzystają ze smartfonów w trakcie jazdy. Mazda stworzyła reklamę, która przejmuje ekran telefonu i w zaskakujący sposób pokazuje konsekwencje naszego zachowania.


Szukanie podobieństw

eBay wprowadził rewolucyjną opcję szukania produktów po zdjęciach. Możemy zrobić zdjęcie butów, które się nam podobają, wrzucić je w wyszukiwarkę eBay, a ich wyniki wyszukiwania pokażą nam podobne produkty. Czyli jeśli przeglądamy sobie jakieś zdjęcia na Instagramie czy w gazecie, to nie musimy wiedzieć jakiej konkretnie firmy jest np. dana sukienka. eBay rozwiąże ten problem za nas.

eBay_social_media


Żyj młodo z Evian

W maju 2017 Snapchat został zdominowany przez reklamy Evian. To nawiązanie do działań z 2013 roku, gdzie dorośli tańczyli do swoich dziecięcych odbić w witrynie. Bo oglądać świat oczami dziecka, to wielka frajda i przygoda. Reklama przypomina nam, aby zawsze pozostać młodym duchem i nie zapominać o swoim wewnętrznym dziecku. Dodatkowo na butelkach wody był dostępny  kod, który dawał dostęp do specjalnych filtrów na Snapie.

evian_social_media


Dwa światy Heinekena

Na reklamy Heinekena można liczyć. Od lat koncentrują się na komunikacji, która pokazuje niespodziewane sytuacje, gdzie ludzie mieli się zmierzyć ze sobą i pokazać jacy są naprawdę. Ukazując, że w głębi serca ludzie są dobrzy, a przyparci do muru będą starali się wyjść na przeciw życiu. W maju 2017 zmierzono ze sobą osoby o skrajnie odmiennych poglądach. Woda i ogień. Jednak po połączeniu, okazuje się że więcej potrafi nas połączyć niż podzielić. Do tej pory poniższy film obejrzano 15 000 000 razy! Wszystkie kanały social media wzięły ten materiał szturmem.


Ted Baker na Instagramie

Ted Baker miał już pod koniec zeszłego roku świetne podejście do shoppable video. Po niemałym sukcesie, poszedł krok dalej. Tym razem nakręcił serię video „Meet the Bakers” (Poznaj Państwa Bakersów). Całość w Virtual Reality oraz 360  stopni, z jednoczesną możliwością zakupów w nich. To się nazywa 3w1!

 


Poznaj swoje cytrynki

Na początku roku organizacja Worldwide Breast Cancer wypuściła bardzo sprytną i viralową kampanię. Służyła ona rozszerzeniu świadomości dotyczącej raka piersi. Aby przypomnieć jakich 12 objawów powinno być niepokój, a w konsekwencji wizytę u lekarza. Sam jeden post dotarł do ponad 7 milionów osób (dane ze stycznia 2017)!