Na Twitterze pojawia się 350 000 tweetów na minutę. To liczba, która zalewa ten kanał społeczności i sprawia, że markom ciężko się jest wyróżnić. Mimo to kanał daje świetne możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców i budowania świadomości marki. Sukces nie polega jedynie na dużej grupie osób śledzących, ale na ich zaangażowaniu.

Poniższe przykładowe kampanie na Twitterze pokazują 3 najważniejsze czynniki sukcesu.

Znajdź osobowość swojej marki

Musisz mieć siłę, pasję i odwagę by komunikować otwarcie swoje przekonania. Dzielenie się swoimi myślami, nawet kontrowersyjnymi, pokazuje ludzkie oblicze marki. To wymaga słownej zręczności i ostrożności. Przekaz powinien bazować na pozytywnych emocjach. I najlepiej, kiedy jest wspierany badaniami lub liczbami. To dodaje mu wiarygodności.

Google_Twitter


Firma Google, to silna marka. Taka też jest jej osobowość na Twitterze. Nie boi się wyrażać otwarcie swoich poglądów. Poglądów, które mają łączyć i budować wartości w konsumentach. Nie wszystkie komentarze do tego wpisu były pozytywne. Ale Google stawił im czoła i zyskał tym samym ogromny zasięg. Łącznie 17 000 polubień i 9 800 podań dalej.

Podobny ton komunikacji miała Amnesty International. Ich kampania na Twitterze oscylowała wokół video, które pokazywało ludzi chcących kupić żółwia w sklepie zoologicznym. Jednak ich zachowanie znacząco się zmieniło, gdy dowiadywali się, że żółw jest gejem. To pokazywało skąd biorą się w nas uprzedzenia i jak irracjonalne mogą one być. Tak jak wyżej komunikacja jest otwarta i zgodna z wartościami marki.

Amnesty_International_Twitter


Bądź interesujący

Nieważne czy temat, który poruszasz jest kontrowersyjny cz zwyczajny. Ważne, aby treść postów była zawsze interesująca i czyniła użytkowników szczęśliwszymi. Ważne jest by wchodzić w interakcję z osobami, które wspominają o nas w swoich komentarzach czy postach. Marki, które zadają pytania, mają dystans do siebie, wykazują się humorem są postrzegane są jako te o ludzkiej twarzy. Takie do których można się zwrócić, i które będą dla użytkowników jak kumpel. 60% użytkowników oczekuje, że marka odpowie im w przeciągu 60 minut. Podczas, gdy w rzeczywistości zajmuje to od 1 do 24 godzin.

To zabiera czas, wysiłek, wymaga pomysłów. Ale użytkownicy to zdecydowanie doceniają. Zobacz na posty Elon Muska . Ma tysiące polubień, ale pisze jak do swoich dobrych znajomych.

Elon_Musk_Twitter


Elon_Musk_twitter1


 

Nawiązuj do bieżących trendów

Nośnym tematem są przykładowo kultowe seriale. Gdy rok temu zbliżała się premiera 6 sezonu Gry o Tron, wiadomo było o tym wszem i wobec. Nawet jeśli nie był oglądającym, to zna się mnóstwo osób, dla których jest to najważniejsza premiera roku. Kto zginie? Czy zimna znowu nadejdzie?

Sky Atlantic zaoferowała wszystkim, którzy wejdą w interakcję specjalne przypomnienie o serialu w momencie premiery. Miły gest, który zachęca do interakcji.

Sky_Atlantic_Twitter


Bardzo zabawnie, ale z refleksem zareagował brytyjski Dominos. Bo wiadomo, że pizza na pewno nadejdzie!


Czy to się opłaca?

Badania poniżej jest wskazują na to, że tak – opłaca się:

  • 50% użytkowników Twittera śledzi marki;
  • 41% użytkowników dostarcza opinii o produktach i usługach;
  • Video na Twitterze daje dwukrotnie wyższe preferencje dla marki, niż ta sama reklama w TV;
  • 76% użytkowników śledzących markę poleciłoby ją znajomym;

Jednak kanał na Twitterze zdecydowanie bardziej można porównać do maratonu niż do sprintu. Prowadzenie tego kanału wymaga wiele uważności i działania w trybie rzeczywistym. Marka musi odpowiadać na potrzeby użytkownika. Wchodzić z nim w interakcję i mieć swoją osobowość. Zabawną, interesującą i odpowiadającą na bieżące trendy.